Produkten har lagts till i kundvagnen

Mina Fordon

Stäng

Lägg till ditt fordon

Stäng

Antal produkter som matchar ditt filter
/

Filter

Varumärken

Kategori

Visa endast

  • Nedsatta produkter

Sortera

Sortera efter:

Sledstore kundtjänst

Kundtjänst

 

Kontakta kundtjänst

Telefon: 08-509 063 00 (10:00 - 17:00 Helgfria vardagar)
E-post: info@sledstore.se
Facebook: http://www.facebook.com/Sledstore.se

FAQ

Nedan följer vanliga frågor vi får till vår kundtjänst:

1. Hur snabbt levereras mina varor?

Vi levererar dagligen varor över hela Sverige och Europa. Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få dina produkter så snabbt som möjligt! Lagerförda varor på huvudlagret levereras inom 2-6 arbetsdagar. Ligger produkterna på våra externa lager kan du se den aktuella leveranstiden under den specifika produkten. 

2. Jag blir inte godkänd för faktura eller delbetalning. Varför det?

All fakturering till privatpersoner sker genom ett samarbete med Klarna. Vi kan inte påverka kreditbedömningen. Har du fakturarelaterade frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00.

Du kan alltid välja ett annat betalningssätt som till exempel kreditkort eller postförskott.

3. Vad innebär lägsta prisgaranti?

Det är enkelt. Vi kontrollerar dagligen att vi har lägre priser än våra konkurrenter. Skulle du trots detta hitta en produkt billigare någon annanstans, matchar vi det priset. Vår prisgaranti gäller i 14 dagar om du tar med dig kvitto och kan visa på att samma produkt kan köpas billigare någon annanstans. Det vill säga att produkten finns i lager för direkt leverans. Prisgarantin gäller för hela vårt sortiment mot alla svenska handlare på nätet eller i butik. Prisgarantin gäller dessvärre inte mot utländska leverantörer.

4. Vart levereras mitt paket?

Beställningar levereras med postpaket. Det innebär att godset anländer till Postens serviceställe. Det är till exempel en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort.

När godset ankommit till servicestället skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället.

Alla paket som vi skickar är spårbara och försäkrade.

5. Vad kostar frakten?

Handlar du för minst 1000 kronor bjuder vi på fraktavgiften! Handlar du för mindre än 1000 kronor kostar frakten 99 kronor.

Stora och tunga varor debiteras alltid 99 kronor i fraktavgift, oavsett värde. 

6. Hur betalar man?

Vi erbjuder flera smidiga betalningsalternativ. Allt för att det ska vara enkelt att handla hos oss!

Dela upp betalningen
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning.

Här hittar du Klarnas villkor: Klarna Konto

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00.

Betalning med faktura
Du kan även välja betalning mot faktura. 24MX.se samarbetar med Klarna som då ansvarar för kreditbedömning och betalningsmottagning. Vid betalning med faktura måste personnummer anges i rutan "Dina uppgifter" och överstiger totalsumman 6 000 kronor måste även beställarens årsinkomst uppges.

Här hittar du Klarnas villkor: Klarna Faktura

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00.

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

Här hittar du klarnas villkor: Klarna Checkout

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00.

Postförskott - Betala när du hämtar ditt paket. 
Betala dina produkter samtidigt som du hämtar ut ditt paket på Postens serviceställe. En postförskottsavgift på 50 kronor tillkommer.

7. Har ni alla varor på lager?

Vi har ett av Sveriges största lager av reservdelar och tillbehör till Motocross, MC och Snöskoter. I vårt sortiment ingår även produkter som lagerhålls på externa lager samt produkter som tillverkas på beställning. Du kan vid varje produkt se hur lång leveranstid produkten har. Du är naturligtvis välkommen att kontakta oss om du vill ha ett närmare besked om leveranstid.

Vill du hämta dina varor i vår varuutlämning är du varmt välkommen att besöka oss. Du hittar oss på Elektravägen 22 i Hägersten, Stockholm (Se karta nedan).

FÖRBESTÄLL DINA VAROR
1. Köp de varor du vill ha i webbutiken.
2. Välj leveranssätt "Hämtas i butik".
3. Invänta ett SMS från oss som meddelar att paketet är klart för upphämtning. Vi förbereder din order på huvudlagret, vilket innebär att vi tar hem de varor som eventuellt inte finns i varuutlämningen och vi packar din order för snabb leverans.

 


Visa större karta

8. Hur vet jag att min beställning kommit fram till Sledstore?

När du genomfört din beställning får du en orderbekräftelse skickat till den e-postadress du angav vid beställning. Du får även ett meddelande till din e-postadress när ditt paket är skickat. I meddelandet finns ditt spårningsnummer (kolli-id) samt en länk som ger dig möjlighet att se var ditt paket befinner sig.

9. Var är mitt paket? Hur kan jag spåra mitt paket?

Vi skickar alla våra paket med Posten. Posten kommer att skicka ett e-postmeddelade till den e-postadress du uppgav vid beställning. I meddelandet finns ditt spårningsnummer (kolli-id) samt en länk som ger dig möjlighet att se var ditt paket befinner sig.

Om du inte fått ett e-postmeddelande rekommenderar vi att du kontrollerar din inkorg för SPAM e-postmeddelanden. Om du angivit fel e-postadress vid beställning eller helt enkelt inte fått något e-postmeddelande kan du alltid kontakta oss så tar vi fram ditt kolli-id.

Med hjälp av ditt ordernummer kan du även spåra din order här.

10. Jag har inte fått någon avi?

När du handlar hos oss på Sledstore får du avin som ett sms till mobilen i stället för den traditionella pappersavin. Detta gör att ditt paket kommer fram en dag tidigare!

Så här fungerar sms-avisering: - Skriv in ditt mobiltelefonnummer när du skriver in dina personuppgifter. - Ett sms skickas samma dag då paketet ankommer till servicestället, vilket i normala fall är första vardagen efter det att vi skickat paketet. - Är paketet inte hämtat efter tre dagar får du en påminnelse via sms. - Är paketet fortfarande inte hämtat efter nio dagar får du en påminnelse via pappersavi. - Glöm inte att du måste legitimera dig då paketet skall hämtas.

11. Jag vill byta eller lämna tillbaka en vara. Hur gör jag då?

Vi har gjort det enkelt att byta eller returnera en vara. I ditt paket finns en förtryckt retursedel att klistra på paketet. Retursedel gäller som betalning när du lämnar paketet på posten. Bifoga kvitto när du sänder en vara till oss. Har du inte kvar din retursedel, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

Vill du byta eller returnera varor som levererats på pall får du själv bekosta returfrakten. Retursedeln går inte att använda för leveranser på pall.

Du får byta eller returnera alla varor inom 60 dagar från inköp om de är i nyskick och har sitt originalemballage kvar. Tyvärr kan vi inte återta el-artiklar såsom CDI-boxar och tändningssystem. Gäller även livsmedel såsom kosttillskott och energidrycker. Vi lämnar inte heller öppet köp på shims och munstycken samt specialbeställda varor och varor tillverkade på beställning.

JAG VILL BYTA EN VARA
Kläder och skydd: Vi bekostar tur och returfrakt vid byte av storlek på kläder och skydd. Gäller endast när du använder den bifogade retursedeln.

Övriga produkter: Du betalar endast 99 kronor för returfrakten, kostnaden regleras i efterhand. Vi skickar den nya varan kostnadsfritt till dig.

JAG VILL LÄMNA TILLBAKA EN VARA
Använder du vår retursedel betalar du endast 99 kronor för returfrakten, kostnaden regleras i efterhand. Om du inte har kvar returfraktsedeln, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss.

PENGAR TILLBAKA?
Ange din bank och kontonummer inklusive clearingnummer. OBS! Om du handlat på FAKTURA ska denna betalas i ursprungligt skick. Pengarna återbetalas till kontot du angivit.

12. Kan jag avbeställa?

Vill du avbeställa så vill vi att du ringer vår kundtjänst på 08-509 063 00.

Om dina produkter redan är skickade så går det inte att avbeställa.

13. Min produkt var skadad när jag fick den. Vad gör jag nu?

När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.

Vi besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har vi konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.

14. Jag fick fel produkt. Vad gör jag nu?

Vi besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har vi konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.

Om du fått den produkt du beställt men upptäcker att den inte passar, kontakta oss gärna på 08-509 063 00 eller info@Sledstore.se så kan vi diskutera hur vi enklast ser till att du får en produkt som passar.

Kontrollera alltid! Innan du monterar reservdelar kontrollera att varan passar som avsett. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.

15. Vad händer om mitt paket går sönder eller försvinner under transporten?

Alla paket som vi skickar är spårbara och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att produkten skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

16. Vad händer om jag inte löser ut ett paket jag beställt?

Om du inte vill ha ett paket du beställt ska du lösa ut paketet och skicka det direkt i retur. Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 200 SEK i administrationskostnader.

17. Vad händer om min produkt blir försenad?

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller SMS. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

18. Jag har frågor om en faktura eller om min delbetalningsfaktura.

All fakturering till privatpersoner sker genom ett samarbete med Klarna. Har du fakturarelaterade frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00. 

 

orderstatus

Med hjälp av ditt ordernummer kan du  spåra din order här.